HUOMIO!

Ohessa oleva CEMAR-luokkien sääntöjen tiivistetty suomennos ei ole virallinen. Mikäli suomennoksen ja alkuperäisten sääntöjen välillä on ristiriitaa tai tulkinnanvaraa niin
englanninkielinen säännöstö on voimassa.

In case of a dispute regarding the content in the Finnish translation of this document, the English original has priority.

CEMAR-luokkien säännöt

Luokka EVO: CLASSIC EUROPEAN EVO CHAMPIONSHIP versio 2016

Luokka kuljettajille -50 v* Pré -90 pyörillä (Pre' -90: pyörä valmistettu 31.12.1989 tai aiemmin)
Mustat numerolaatat / valkoiset numerot. Kilpailuerä 15 min. + 1 kierros.

Luokka kuljettajille 50+ v Pré -90 pyörillä (Pre' -90: pyörä valmistettu 31.12.1989 tai aiemmin)
Keltaiset numerolaatat / mustat numerot. Kilpailuerä 15 min. + 1 kierros.  

* Minimi-ikä 16, maksimi-ikä 49 vuotta
** Numerolaatan värit: 60+ kuljettajilla: valkoiset laatat/mustat numerot. 66+ kuljettajilla: vihreät laatat/valkoiset numerot. 70+ kuljettajilla: punaiset laatat/valkoiset numerot.

Luokat voivat ajaa samassa lähdössä mikäli kilpailijoiden määrä ei ylitä radalle sallittua määrää. Tulokset lasketaan luokkakohtaisesti.
Kuljettajan ikä määritellään kuluvan vuoden 31.12. päivän mukaan.

ARTIKLA 5
Pré -90 moottoripyörät
5.1  Määritelmä:
Pré -90, tehtaan valmistamat/myymät moottoripyörät, joista myöhemmin käytetään nimitystä "Original Equipment Manufacturer/Alkuperäisvalmisteiset" (OEM) pyörät, alkuperäisesti yhdellä tai kahdella takaiskunvaimentajalla (linkulla tai ilman), perinteinen tai up-side-down keula, ilma- tai vesijäähdytteinen moottori ja rumpu- tai levyjarrut edessä ja takana. Kaikissa pyörissä täytyy olla taittuvat jalkatapit, äänenvaimennin ja ohjaustangon pehmuste (riippumatta tangon tyypistä). Viimeinen hyväksytty OEM malli kappaleen 5.1.1 mukaan.

5.1.1 Viimeiset hyväksytyt mallit tehdasvalmisteisista OEM pyöristä:
Pyörät jotka on valmistettu 31.12.1989 tai aiemmin. Mikäli pyörän identiteetistä/vuosimallista on epäilyksiä niin kuljettajan täytyy todistaa pyörän alkuperä (kuva + todistus/ esite tehtaalta). Mikäli asiassa on senkin jälkeen epäselvyyttä niin kilpailun tuomaristo päättää asian.

5.2: Tekniset säännöt hyväksytyille Pré -90 pyörille:

5.2.1: Moottoripyörän pyörät - Vapaavalintaiset

5.2.2: Jarrut - Ainoastaan sellaiset jarrut hyväksytään, jotka kuuluvat kappaleessa 5.1.1 mainittuihin OEM moottoripyöriin. Muut täytyy esi-hyväksyttää teknisellä komitealla. Ylisuuret roottorit / jarrulevyt eivät ole sallittuja.

5.2.3: Moottori & pakoputki -
- Ainoastaan kappaleen 5.1.1. mukaan hyväksyttyjen OEM pyörien moottorit hyväksytään. Poikkeus: moottorit, jotka on valmistettu viimeistä sallittua vuotta myöhemmin hyväksytään mikäli ne  ovat identtisiä hyväksyttyyn Pre -90 malliin nähden.
- Säännön kohtaa 5.1.1 uudemman OEM sylinterin ja/tai kannen käyttö ei ole sallittu
- Max 2 mm yliporaus sallitaan 125 EVO luokassa
- Kytkin ja vaihteisto ovat vapaavalintaisia. Hydraulinen kytkin ei ole sallittu mikäli sitä ei ollut pyörässä alkuperäisenä, tehtaan asentamana.
- Läppäventtiilit sallitaan.
- Ainoastaan OEM tyyppinen kaasutin sallitaan, ks. 5.1.1. Polttoaineen ruiskutus ja myöhempää suunnittelua olevia kaasuttimia ei sallita. Vain luonnollinen ilmanotto sallitaan.
- Bensiinin oktaania nostavat lisäaineet sallitaan.  
- Pakoputki ja äänenvaimennin ovat vapaavalintaisia, äänisäännösten puitteissa.
- Sytytysjärjestelmä on vapaavalintainen.
- Jäähdyttimen malli on vapaavalintainen.
- Jälkimarkkinoilla yleisesti 31.12.1989 tai aiemmin myynnissä olleiden sylintereiden tai kansien käyttö sallitaan (esim. DG kansi, Öhlins 360 cc sylinteri jne.). Osista on oltava dokumentointi mikäli niiden alkuperästä/vuodesta nousee epäilyksiä.

5.2.4 Runko
- Ainoastaan alkuperäiset rungot oikealla VIN-numerolla alkuperäisistä OEM pyöristä sallitaan, ks. 5.1.1. Myöhemmistä ei-hyväksytyistä OEM pyöristä muutettuja runkoja ei hyväksytä. Uustuotantoa olevat rungot hyväksytään mikäli niiden suunnittelu ja silhuetti sekä mitat ovat alkuperäistä vastaavat.
- Uudemmat jalkatapit ja ohjaustangot hyväksytään riippumatta niiden tyypistä
- Ainoastaan OEM takakeinuhaarukka kappaleen 5.1 mukaan hyväksytystä pyörästä sallitaan.  Jälkimarkkinoilla myydyt ei-OEM takahaarukat hyväksytään mikäli niitä oli yleisesti myynnissä 31.12.1989 tai aiemmin. Uudempaa suunnittelua olevia ei hyväksytä.

5.2.5 Jousitus - Etujousitus
- Uudemmasta ei-hyväksytystä OEM pyörästä olevia etuhaarukan ulkoisia osia ei sallita.
- Ulkoinen paluuvaimennuksen säätömahdollisuus hyväksytään sellaisessa OEM-keulassa, jossa se on ollut uudessa tehdasvalmisteisessa pyörässä. Toisen kappaleessa 5.1.1 hyväksytyn pyörän säädettävää OEM etuhaarukkaa voi käyttää (esim. hyväksytty säädettävä Yamahan keula Suzukissa on ok jne.)
- Uudempien sisäisten komponenttien kuten jousien ja venttiilien käyttö sallittu.
- Jälkimarkkinoilla yleisesti 31.12.1989 tai aiemmin myynnissä olleiden täydellisten keulojen kuten Simons, Öhlins, WP jne. käyttö sallitaan. Osista on oltava dokumentointi mikäli niiden alkuperästä/vuodesta nousee epäilyksiä.
- Jälkimarkkinoilla yleisesti 31.12.1989 tai aiemmin myynnissä olleiden paluuvaimennussäädettävien keulaputkien kuten ProFlex, Hulco jne. käyttö sallitaan. Osista on oltava dokumentointi mikäli niiden alkuperästä/vuodesta nousee epäilyksiä.

5.2.6 Jousitus – Takajousitus
- Aikakaudelle tyypilliset jälkimarkkina-iskunvaimentimet sallitaan vaikka ne olisivat uudempaa suunnittelua (kohdan 5.1 mukaisesti).
- Iskunvaimentimet joissa on vaimennuksen/paluun säätö ja/tai joissa on säätömahdollisuus ulkoisessa säiliössä sallitaan ainoastaan mikäli sellainen on ollut tehtaan alkuperäisesti asentamana kohdan 5.1.1. mukaisessa OEM pyörässä
- Uudempien sisäisten komponenttien kuten jousien ja venttiilien käyttö on sallittu.
- Vaimennuksen tai paluuvaimennuksen yksittäinen säätö on sallittu (kohdan 5.1 mukaan). Jousitukset joissa on joko vaimennuksen tai paluuvaimennuksen monisäätömahdollisuus,kuten TTX, SXS jne, eivät ole sallittuja. Uudempaa suunnittelua olevat jousitukset, joissa on vaihtoehtoiset ulkoiset säätömahdollisuudet, ovat sallittuja ainoastaan jos sellainen on ollut alkuperäisesti Pre-90 mallissa.
- “Tehdas-osien” täytyy olla ollut yleisesti myynnissä ja niiden täytyy täyttää yllä mainitut ehdot että ne sallitaan.


*********************************************************************


Luokka CETSC: CLASSIC EUROPEAN TWIN SHOCK CHAMPIONSHIP
versio 2016

Luokka kuljettajille -50 v* Pré -85 pyörillä (Pre' -85: pyörä valmistettu 31.12.1984 tai aiemmin)
Mustat numerolaatat / valkoiset numerot. Kilpailuerä 15 min. + 1 kierros.

Luokka kuljettajille 50+ v Pré -85 pyörillä (Pre' -85: pyörä valmistettu 31.12.1984 tai aiemmin)
Keltaiset numerolaatat / mustat numerot. Kilpailuerä 15 min. + 1 kierros.  

* Minimi-ikä 16, maksimi-ikä 49 vuotta
** Numerolaatan värit: 60+ kuljettajilla: valkoiset laatat/mustat numerot. 66+ kuljettajilla: vihreät laatat/valkoiset numerot. 70+ kuljettajilla: punaiset laatat/valkoiset numerot.

Luokat voivat ajaa samassa lähdössä mikäli kilpailijoiden määrä ei ylitä radalle sallittua määrää. Tulokset lasketaan luokkakohtaisesti.
Kuljettajan ikä määritellään kuluvan vuoden 31.12. päivän mukaan.

ARTIKLA 5
Pré -85 moottoripyörät
5.1  Määritelmä:
Pré -85, tehtaan valmistamat/myymät moottoripyörät, joista myöhemmin käytetään nimitystä "Original Equipment Manufacturer/Alkuperäisvalmisteiset" (OEM) pyörät, alkuperäisesti kahdella takaiskunvaimentajalla tai ilman linkkua olevalla monoperällä kuten Yamaha ja Kramer, perinteinen keula, ilmajäähdytteinen moottori ja rumpujarrut edessä ja takana. Kaikissa pyörissä täytyy olla taittuvat jalkatapit, äänenvaimennin ja ohjaustangon pehmuste (riippumatta tangon tyypistä). Viimeinen hyväksytty OEM malli kappaleen 5.1.1 mukaan ja erityisrakenteiset ei-OEM mallit kappaleen 5.1.2 mukaan.

5.1.1 Viimeiset hyväksytyt mallit tehdasvalmisteisista OEM pyöristä:
Honda: 125-250cc: 1980, Husqvarna: 125-250cc:1983, 500cc: 1984, Kawasaki: 125-500cc: 1979, Kramer: 250-410cc 1980, KTM: 125 1980, 250-495cc: 1981, Maico: 125cc: 1979, 250-490cc: 1981, Montesa: 125 1980, 250-360-414 1981, Puch: 125cc 1979, 250-500cc 1981, Suzuki 125-420cc: 1980, SWM: 125-250-370-440cc 1981, Yamaha: 125cc: 1980, 250cc-465cc: 1981. Can-Am: MX6/Qualifier/Sonic 1982

5.1.2 Hyväksytyt erityisrakenteiset ei-OEM mallit:
Curtis Honda 500 1983, CCM 500 1979, ATK 560 1984. Muita erityisrakenteisia ei-OEM malleja ei hyväksytä, ellei niitä erikseen esi-hyväksytetä teknisellä komitealla. Mikäli pyörän identiteetistä/vuosimallista on epäilyksiä niin kuljettajan täytyy todistaa pyörän alkuperä (kuva + todistus/ esite tehtaalta). Mikäli asiassa on senkin jälkeen epäselvyyttä niin kilpailun tuomaristo päättää asian.

5.2: Tekniset säännöt hyväksytyille Pré -85 pyörille:
Hyväksyttyjen erityisrakenteisten ei-OEM mallien osien käyttö muissa pyörissä ei ole sallittua, ellei ole todistettavissa että pyörät olivat alkuperäisesti varustettu näillä osilla.

5.2.1: Moottoripyörän pyörät - Vapaavalintaiset kappale 5.1 huomioonottaen

5.2.2: Jarrut - Ainoastaan rumpujarrut sallitaan. Levyjarruja ei sallita.

5.2.3: Moottori & pakoputki -
- Ainoastaan ilmajäähdytteiset moottorit kappaleen 5.1.1. mukaan hyväksytystä OEM pyörästä hyväksytään. Ei-OEM replica-moottorit, jotka on valmistettu viimeistä sallittua vuotta myöhemmin hyväksytään mikäli kaikki ulkoiset mitat ovat alkuperäisiä vastaavat.
- Husqvarna 4-t ilmajäähdytteinen moottori vuoteen 1986 saakka hyväksytään mikäli moottorissa on öljynsuodatin sylinterissä. Integroidulla öljynsuodattimella oleva kone (1987-) ei ole sallittu. Vetoakselin kansi täytyy olla pultattu. Täyden valun tyyppi (1987-) ei ole sallittu.
- Säännön kohta 5.1.1 uudemman OEM sylinterin ja/tai kannen käyttö ei ole sallittu
- Max 2 mm yliporaus sallitaan 125 TS luokassa
- Kytkin ja vaihteisto ovat vapaavalintaisia. Hydraulinen kytkin ei ole sallittu mikäli sitä ei ollut pyörässä alkuperäisenä.
- Läppäventtiilit sallitaan ainoastaan mikäli ne olivat pyörässä alkuperäisenä, ks. 5.1.1.
- Ainoastaan OEM tyyppinen kaasutin sallitaan, ks. 5.1.1. Ainoastaan pyöreä luisti sallitaan. Polttoaineen ruiskutus ja myöhempää suunnittelua olevia kaasuttimia ei sallita. Muutokset pyöreäluistiseen kaasuttimeen sallitaan.
- Vain luonnollinen ilmanotto sallitaan.
- Bensiinin oktaania nostavat lisäaineet sallitaan.
- Pakoventtiilin säädintä ei sallita 2-tahtisissa pyörissä.
- Pakoputki ja äänenvaimennin ovat vapaavalintaisia, äänisäännösten puitteissa.
- Sytytysjärjestelmä on vapaavalintainen.
- Jälkimarkkinoilla yleisesti viimeistään kohdan 5.1.1. viimeisenä vuonna myynnissä olleiden sylintereiden tai kansien käyttö sallitaan (esim. DG kansi, Mugen 360 cc sylinteri jne.). Osista on oltava dokumentointi mikäli niiden alkuperästä/vuodesta nousee epäilyksiä.

5.2.4 Runko
- Ainoastaan alkuperäiset rungot alkuperäisistä OEM pyöristä sallitaan, ks. 5.1.1. Myöhemmistä ei-hyväksytyistä OEM pyöristä muutettuja runkoja ei hyväksytä. Uustuotantoa olevat rungot hyväksytään mikäli niiden suunnittelu ja silhuetti sekä mitat ovat alkuperäistä vastaavat.
- Uudemmat jalkatapit ja ohjaustangot hyväksytään riippumatta niiden tyypistä
- Ainoastaan OEM takakeinuhaarukka hyväksytystä pyörästä kappaleen 5.1 mukaan sallitaan.  Uustuotantoa oleva takahaarukka hyväksytään mikäli se on aikakauden mukainen. Uudempaa suunnittelua olevia ei hyväksytä.

5.2.5 Jousitus - Etujousitus
– Upside down keulaa ei sallita
- Uudemmasta ei-hyväksytystä OEM pyörästä olevaa OEM etuhaarukkaa tai sen ulkoisia osia ei sallita. Toisen kappaleessa 5.1.1 hyväksytyn pyörän OEM etuhaarukkaa voi käyttää (esim. hyväksytty Hondan keula Suzukissa on ok jne.)
- Uudempien sisäisten komponenttien kuten jousien ja venttiilien käyttö sallittu.
- Mekaanisten ja/tai hydraulisten ulkoisten säätimien käyttö etujousituksessa ei ole sallittu mikäli sellaisia ei tehtaalla oltu alunperin asennettu.
- Jälkimarkkinoilla yleisesti viimeistään kohdan 5.1.1. viimeisenä vuonna myynnissä olleiden keulojen kuten Fox, Simons, Ohlin jne. käyttö sallitaan. Osista on oltava dokumentointi mikäli niiden alkuperästä/vuodesta nousee epäilyksiä.

5.2.6 Jousitus – Takajousitus
- Aikakaudelle tyypilliset jälkimarkkina-iskunvaimentimet sallitaan vaikka ne olisivat uudempaa suunnittelua (kohdan 5.1 mukaisesti).
- Iskunvaimentimet joissa on vaimennuksen/paluun säätö ja/tai joissa on säätömahdollisuus ulkoisessa säiliössä sallitaan ainoastaan mikäli sellainen on ollut tehtaan alkuperäisesti asentamana kohdan 5.1.1. mukaisessa OEM pyörässä
- Uudempien sisäisten komponenttien kuten jousien ja venttiilien käyttö sallittu.
- “Tehdas-osien” täytyy olla ollut yleisesti myynnissä ja niiden täytyy täyttää yllä mainitut ehdot että ne sallitaan.


*********************************************************************

Luokka JST: JEFF SMITH TROPHY versio 2016

Avoin luokka Pré -74 pyörillä (Pre' -74: pyörä valmistettu 31.12.1973 tai aiemmin).
-50 v.* kuljettajat: Mustat numerolaatat / valkoiset numerot.
50+ v.** kuljettajat: Keltaiset numerolaatat / mustat numerot. 
Kilpailuerä 12 min. + 1 kierros.

Luokka kuljettajille 60+ v Pré -65 pyörillä (Pre' -65: pyörä valmistettu 31.12.1964 tai aiemmin)
valkoiset laatat/mustat numerot. Kilpailuerä 12 min. + 1 kierros.  

* Minimi-ikä 16
** Numerolaatan värit: 66+ kuljettajilla: vihreät laatat/valkoiset numerot. 70+ kuljettajilla: punaiset laatat/valkoiset numerot.

Luokat voivat ajaa samassa lähdössä mikäli kilpailijoiden määrä ei ylitä radalle sallittua määrää. Tulokset lasketaan luokkakohtaisesti.
Kuljettajan ikä määritellään kuluvan vuoden 31.12. päivän mukaan.

ARTIKLA 5 Moottoripyörät
5.1 Jousitus: Etupyörän liike max. 180mm. Keulaputken max. halkaisija 35,0mm

5.2 Takapyörän liike mitataan kun takapyörän (ketjun) säätö on kauimmaisessa kohdassaan, eikä iskunvaimentimen kumia huomioida (= työntötangon koko liike huomioidaan). Takapyörän liike max. 100mm akselin liikkeenä + max. 30% toleranssia. Virallinen OLT ja JST jousituksen laskentaohjelma (Ruben MKII) on oltava käytettävissä kaikissa kilpailuissa.

5.3 Kaikkia pyöriä koskien: osien tulee olla aikakauden mukaisia.

5.4 Kaikissa pyörissä täytyy olla taittuvat jalkatapit, äänenvaimennin ja ohjaustangon pehmuste (riippumatta tangon tyypistä).

5.5 Uutta suunnittelua olevat osat eivät ole sallittuja. Alkuperäisen näköiset uustuotanto/kopio-osat tai pyörät sallitaan. Myös silhuetti täytyy olla alkuperäisen mukainen.
Poikkeus:
a) pyörän navat, jarrut/ankkurilevyt saavat olla uudempaa suunnittelua mutta niissäkin ominaisuuksien tulee olla aikakauden mukaisia.
b) Uudemmat kaasuttimet sallitaan mutta mutta niissäkin ulkonäön/ominaisuuksien tulee olla aikakauden mukaisia.
c) Uudempi äänenvaimennin sallitaan hiljaisemman äänen saavuttamiseksi.
d) Uudemmat sytytyslaitteet sallitaan.
e) Jousitus: uudempaa suunnittelua olevat tarvikevaimentimet (kohdan 5.3 mukaiset) + komponentit kuten jouset ja venttiilit sallitaan. Ulkoisia säiliöitä ja ulkoisia kaasu ja/tai hydraulisia säätölaitteita ei sallita.

5.6 Moottoripyörät
a) Moottorit:
Luokka 60+: Pre -65 yksisylinteriset 4-tahtiset pienilohkokoneet (ainoastaan)
Luokka Avoin Pre -74 yksisylinteriset 4- ja 2-tahtiset pienilohkokoneet
b) Pre -65: Seuraavat hyväksytään: BSA Victor B44 pyöreällä sylinterillä ja alkuperäisellä sylinterinkannella jossa on sivulla oleva kaasutin, Metisse MK 3/3 A, Cheney Duplex rungot.
c) Pre -74, 4-tahti: BSA Victor B44 neliskanttisella sylinterillä, BSA B50, ensimmäinen sukupolvi Honda XL 350 ja Yamaha TT/XT 500 moottoreista, Rickman MK IV ja Cheney rungot ovat OK.
Pre -74, 2-tahti: Pyörät ja osat täytyy olla ensimmäisen kerran valmistettu 31.12.1973 tai aiemmin.
d) Tarkistus: BSA: Sylinterin pulttien mitat keskeltä keskelle, B44 = 74mm, B50 = 80mm
e) Mikäli pyörän identiteetistä/vuosimallista on epäilyksiä niin kuljettajan täytyy todistaa pyörän alkuperä (kuva + todistus/ esite tehtaalta). Mikäli asiassa on senkin jälkeen epäselvyyttä niin kilpailun tuomaristo päättää asian.
 


*********************************************************************



Luokka OLT: OVE LUNDELL TROPHY versio 2016

Luokka Pré -65 pyörillä joissa on erillinen vaihdelaatikko (Pre' -65: pyörä valmistettu 31.12.1964 tai aiemmin).
Kilpailuerä 12 min. + 1 kierros.

-50 v. kuljettajat: Mustat numerolaatat / valkoiset numerot.
50+ v. kuljettajat: Keltaiset numerolaatat / mustat numerot.
60+ v. kuljettajat: Valkoiset numerolaatat / mustat numerot.
66+ v. kuljettajat: Vihreät numerolaatat / valkoiset numerot. 
70+ v. kuljettajat: Punaiset numerolaatat / valkoiset numerot.
Kuljettajan ikä määritellään kuluvan vuoden 31.12. päivän mukaan.

Luokka voi ajaa samassa lähdössä JST:n kanssa mikäli kilpailijoiden määrä ei ylitä radalle sallittua määrää. Huom! Vaikka eri ikäryhmille on eriväriset numerot/laatat niin kyseessä on vain yksi luokka.


ARTIKLA 5 Moottoripyörät
5.1 Jousitus: Etupyörän liike max. 180mm. Keulaputken max. halkaisija 35,0mm

5.2 Takapyörän liike mitataan kun takapyörän (ketjun) säätö on kauimmaisessa kohdassaan, eikä iskunvaimentimen kumia huomioida (= työntötangon koko liike huomioidaan). Takapyörän liike max. 100mm akselin liikkeenä + max. 30% toleranssia. Virallinen OLT ja JST jousituksen laskentaohjelma (Ruben MKII) on oltava käytettävissä kaikissa kilpailuissa.

5.3 Kaikkia pyöriä koskien: osien tulee olla aikakauden mukaisia.

5.4 Kaikissa pyörissä täytyy olla taittuvat jalkatapit, äänenvaimennin ja ohjaustangon pehmuste (riippumatta tangon tyypistä).

5.5 Uutta suunnittelua olevat osat eivät ole sallittuja. Alkuperäisen näköiset uustuotanto/kopio-osat tai pyörät sallitaan. Myös silhuetti täytyy olla alkuperäisen mukainen.
Poikkeus:
a) pyörän navat, jarrut/ankkurilevyt saavat olla uudempaa suunnittelua mutta niissäkin ominaisuuksien tulee olla aikakauden mukaisia.
b) Uudemmat kaasuttimet sallitaan mutta mutta niissäkin ulkonäön/ominaisuuksien tulee olla aikakauden mukaisia.
c) Uudempi äänenvaimennin sallitaan hiljaisemman äänen saavuttamiseksi.
d) Uudemmat sytytyslaitteet sallitaan.
e) Jousitus: uudempaa suunnittelua olevat tarvikevaimentimet (kohdan 5.3 mukaiset) + komponentit kuten jouset ja venttiilit sallitaan. Ulkoisia säiliöitä ja ulkoisia kaasu ja/tai hydraulisia säätölaitteita ei sallita.

5.6 Moottoripyörät
a) 4-tahtiset moottorit: kaksi venttiiliä ainoastaan. Poikkeus: Täydelliset alkuperäiset moottorit.
b) Poikkeukset:
Sallitaan: ESO ja FN moottorit kiinteällä vaihdelaatikolla, Triumph ja BSA twin-moottorit kiinteellä vaihdelaatikolla, Matchless G 85, Hedlund Hedlundin kampikammiolla, ESO/JAWA speedway työntötankomoottorit, Metisse MK 3/3 A, Cheney Duplex rungot.
Ei sallita: BSA Victor alkuperäinen, BLM B40 ja Metisse MK IV rungot.
c) Mikäli pyörän identiteetistä/vuosimallista on epäilyksiä niin kuljettajan täytyy todistaa pyörän alkuperä (kuva + todistus/ esite tehtaalta). Mikäli asiassa on senkin jälkeen epäselvyyttä niin kilpailun tuomaristo päättää asian.